Ramowy rozkład dnia uwzględnia wymagania poznawcze, wychowawcze, zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza organizowana jest odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do podstawy programowej.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
dzieci młodsze
6:30-8:15 – Schodzenie się dzieci – powitanie w grupie, czynności higieniczne, własna aktywność przedszkolaków, zabawy spontaniczne w sali dostosowane do potrzeb i zainteresowań dzieci z wykorzystaniem ulubionych zabawek, praca indywidualna lub w małych grupkach z chętnymi dziećmi, ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową oraz grafomotorykę, zabawy integrujące z młodszą grupą.
8:15-8:30 – Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne oraz organizacyjne, przygotowanie do posiłku. Zabawy i ćwiczenia poranne integrujące grupę.
8:30-9:00 – Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9:00-9:30 – Zajęcia kierowanie z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Sytuacje edukacyjne wg planu rocznego oraz miesięcznego dla całej grupy lub małych grupek służące realizacji podstawy programowej.
9:30-11:15 – Zabawy dowolne. Gry i zabawy w sali oraz na świeżym powietrzu według pomysłu i zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Drugie śniadanie.
11:15-11:30 – Przygotowanie do posiłku. Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne.
11:30- 12:00 – Obiad. (zupa)
12:00-13:30 – Odpoczynek. Leżakowanie dzieci 3 letnich, wyciszenie w pozycji Cooka przy muzyce relaksacyjnej dzieci 4 letnich, słuchanie bajek, opowiadań. Zabawy na placu przedszkolnym lub zabawy dowolne w sali przedszkolnej według zainteresowań i pomysłu przedszkolaków; zabawy i zajęcia indywidualne – udzielanie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. Zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne.
13:30-14:00 – Przygotowanie do posiłku. Czynności higieniczne i porządkowe.
14:00-14:20 – Obiad. (II danie)
14:20-16:30 – Zabawy dowolne w niewielkich grupach. Z preferencją zabaw przy stolikach (zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, graficzne). Zabawy i zajęcia indywidualne – udzielanie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. Rozchodzenie się dzieci – czynności porządkowe. Pożegnanie przedszkolaków.
RAMOWY ROZKLAD DNIA
dzieci starsze
6:30-8:15 – Schodzenie się dzieci. Powitanie w grupie, czynności higieniczne, własna aktywność przedszkolaków, zabawy spontaniczne w sali dostosowane do potrzeb i zainteresowań dzieci z wykorzystaniem ulubionych zabawek, praca indywidualna lub w małych grupkach z chętnymi dziećmi, ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową oraz grafomotorykę, zabawy integrujące.
8:15-8:30 – Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne oraz organizacyjne (np. wybór dyżurnych), przygotowanie do posiłku. Zabawy i ćwiczenia poranne integrujące grupę.
8:30-9:00 – Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9:00-9:40 – Zajęcia kierowanie z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych stymulujących rozwój dzieci. Sytuacje edukacyjne wg planu rocznego oraz miesięcznego dla całej grupy lub małych grupek służące realizacji podstawy programowej.
9:40-11:15 – Zabawy dowolne. Gry i zabawy w sali oraz na świeżym powietrzu według pomysłu i zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Drugie śniadanie.
11:15-11:30 – Przygotowanie do posiłku. Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne.
11:30-12:00 – Obiad. (zupa)
12:00-12:20 – Odpoczynek. Wyciszenie w pozycji Cooka przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek, opowiadań.
12:20-13:00 – Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
13:00-13:45 – Zabawy dowolne. Na placu przedszkolnym lub zabawy w sali przedszkolnej według zainteresowań i pomysłu przedszkolaków; zabawy i zajęcia indywidualne – udzielanie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. Zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne.
13:45-14:00 – Przygotowanie do posiłku. Czynności higieniczne i porządkowe.
14:00-14:20 – Obiad. (drugie danie)
14:20-16:30 – Zabawy dowolne. W niewielkich grupach z preferencją zabaw przy stolikach (zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, graficzne). Zabawy i zajęcia indywidualne – udzielanie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. Rozchodzenie się dzieci – czynności porządkowe. Pożegnanie przedszkolaków.